Міжкафедральна взаємодія: започатковано нові традиції міждисциплінарного навчання / Interdepartmental Collaboration: Establishing New Traditions in Interdisciplinary Learning

20 грудня 2024
181

Кафедра анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією активно запрошує до навчальної взаємодії клінічні кафедри Полтавського державного медичного університету. За ініціативи завідувача кафедри, професора Сергія Білаша проводиться відпрацювання  практичних клінічних навичок лікарів інтернів. Так, інтерни 121 групи за фахом “Внутрішні хвороби”, під керівництвом викладача кафедри Внутрішніх хвороб та невідкладних станів доцента Кітури Оксани Євгенівни та аспіранта кафедри анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією Мамая Олександра, покращили свої навички надання невідкладної допомоги з допомогою інноваційного програмного забезпечення Body Interact, яка використовується в якості імерсійної симуляції майбутньої діяльності лікарів за даним фахом. 

Interdepartmental Collaboration: Establishing New Traditions in Interdisciplinary Learning

The Department of Anatomy with Clinical Anatomy and Operative Surgery at Poltava State Medical University continues to foster collaborative learning by engaging clinical departments in joint educational initiatives. Under the leadership of Professor Serhii Bilash, the department has initiated practical training sessions aimed at enhancing clinical skills for medical interns. Recently, interns from Group 121 specializing in Internal Medicine, under the guidance of Associate Professor Oksana Kitura of the Department of Internal Diseases and Emergency Medicine, along with Oleksandr Mamai, a PhD student at the Department of Anatomy, participated in a training session to improve emergency care skills. Using the innovative Body Interact software, an immersive simulation tool, the interns practiced realistic scenarios that mirrored their future professional responsibilities. This initiative exemplifies the university's commitment to integrating cutting-edge technology into medical education and fostering interdepartmental synergy to elevate the learning experience for future healthcare professionals.