Науковець ПДМУ виступив з доповіддю на міжнародній герніологічній конференції / PSMU scholar made a report at the International Herniology Conference

03 червня 2024
327

29-31 травня 2024 року професор кафедри хірургії № 1 Лисенко Руслан взяв участь у «46-й щорічній конференції Європейської асоціації герніологів» (EHS 2024) у м. Прага, Чеська Республіка.

Був представлений електронний постер на тему «Міжфасціальні блокади черевної стінки за ERAS протоколом у відеолапароскопічній хірургії пахвинних гриж». Дана постерна доповідь високо відзначена організаційним комітетом та була включена до 11 кращих електронних постерів. Професор Руслан Лисенко доповів на дану тему на сесії кращих електронних постерів 30 травня 2024 року згідно з вимогами цієї конференції. Також він ознайомився з новими матеріалами, виробами, технологіями та методиками в сучасній герніології, мав можливість апробувати роботичну систему da vinci Xi. 

Отримана інформація в подальшому буде поширена серед колег, використана в науковій діяльності та впроваджена в навчальний процес і практичну охорону здоров’я.

PSMU scholar made a report at the International Herniology Conference

On May 29-31, 2024, Ruslan Lysenko, Professor of the Department of Surgery No. 1, took part in the 46th Annual Conference of the European Association of Herniology (EHS 2024) in Prague, Czech Republic.

He presented an electronic poster on the topic “Interfascial blocks of the abdominal wall according to the ERAS protocol in video laparoscopic inguinal hernia surgery”. The poster presentation was highly appreciated by the organizing committee and was included in the 11 best electronic posters. Professor Ruslan Lysenko reported on this topic at the session of the best electronic posters on May 30, 2024, in accordance with the requirements of this conference. He also got acquainted with new materials, products, technologies and techniques in modern herniology, and had the opportunity to test the da vinci Xi robotic system. 

The information obtained will be further disseminated among colleagues, used in scientific activities and implemented in the educational process and practical health care.