Реалії часу вимагають постійного вдосконалення. Саме підвищення кваліфікації дозволяє викладачу успішно розвивати необхідні компетентності й мати такий рівень кваліфікації, який би відповідав стандартам державної політики у галузі освіти.
17 листопада завершили роботу курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Полтавського державного медичного університету за навчальною програмою «Моніторинг якості вищої освіти». Завдяки чіткому й доступному викладанню навчального матеріалу слухачі курсів здобули нові знання та навички з питань удосконалення структури моніторингу якості освіти, засвоєння теоретичних засад моніторингу якості освіти; поглиблення і розширення моніторингової компетентності; уміння застосовувати сучасні кваліметричні технології для моделювання систем моніторингу якості вищої освіти; формування готовності до використання отриманих знань у практичній діяльності.
По завершенню курсів, успішно опанувавши програму навчання та виконавши тестові завдання, викладачі отримали свідоцтва про проходження курсів підвищення кваліфікації.
Навчально-методичний відділ забезпечення якості освіти від імені усіх слухачів курсів висловлює подяку спікерам за актуальний і важливий курс підвищення кваліфікації, надані докладні роз’яснення, рекомендації й інструменти.
Academic staff of PSMU have completed advanced training courses
The realities of the time demand continuous improvement. It is precisely through advanced training that educators can successfully develop the necessary competencies and attain a level of qualification that aligns with the standards of the national education policy.
On November 17, the advanced training courses for academic staff of Poltava State Medical University finished, following the educational program "Monitoring the Quality of Higher Education." Thanks to clear and accessible instruction, course participants acquired new knowledge and skills related to improving the structure of education quality monitoring, mastering the theoretical foundations of education quality monitoring, deepening and expanding monitoring competence, applying modern qualimetric technologies for modeling higher education quality monitoring systems, and preparing to use the acquired knowledge in practical activities.
Upon completion of the courses, successfully mastering the curriculum and completing the test assignments, educators received certificates of completion for the advanced training courses. The Educational and Methodological Department for Quality Assurance, on behalf of all course participants, expresses gratitude to the speakers for the relevant and essential content of the qualification enhancement course, detailed explanations, recommendations and tools provided.