Освітня платформа: пілотний проєкт з пропедевтики внутрішніх хвороб

15 вересня 2022
335
Освітня платформа:  пілотний проєкт з пропедевтики внутрішніх хвороб

Минуло два тижні, як розпочався новий навчальний рік на кафедрі внутрішніх хвороб №3 з фтизіатрією Полтавського державного медичного університету. Цей рік для кафедри незвичайний і особливість його полягає у впровадженні нового курсу «Пропедевтика внутрішніх хвороб», створеного на базі освітньої платформи Moodle – системи керування курсами (електронного навчання), також відомої як система керування навчанням або віртуальне навчальне середовище.

Сьогодні ця система є найпоширенішою завдяки вдалому інтегруванню всіх складових освітнього процесу – можливість роботи з високоякісним навчальним контентом (відеолекції, навчальні відео, тести та завдання різного ступеня складності), структурування і визначення послідовності вивчення матеріалу, інтерактивність, чіткий контроль виконання завдань, використання різних шкал оцінки знань, організація проведення опитування, можливість інтеграції з освітніми платформами інших університетів по всьому світу.

І якщо сама платформа є універсальною, то саме насичення високоякісним і креативним контентом, сучасне структурування дисципліни (освітньої компоненти) є результатом плідної творчої діяльності співробітників кафедри.  Можливість виконання ефективної самостійної роботи студентами, інтерактивний лекційний курс, проведення повноцінних відробок практичних занять, допоміжна роль в проведенні практичного заняття, модульні контролі – ось як бачать викладачі кафедри перспективи використання курсу. Структурування навчального матеріалу щодо контенту лекцій, практичних занять та самостійної роботи для створення інтерактивного курсу вимагало перегляду всіх методичних матеріалів і, перш за все, силабусу. Був використаний досвід навчання на третьому рівні освіти, враховані помилки та недоліки, ще більше використані переваги такої форми.

І ось, врешті решт, завдяки підтримки ректора Університету, професора Вячеслава Ждана цей курс у вигляді пілотного проєкту стартував на кафедрі. Неможна переоцінити і сприяння декана стоматологічного факультету, доцента Алли Сидорової в імплементації інтерактивного курсу.

Але ж оцінити роботу платформи та власно навчальний контент без участі студентів просто неможливо! Мабуть, ще ніколи студенти 2 курсу так активно не спілкувались із викладачами та між собою! Нові підходи у навчанні одразу перемістилися у центр увагу студентів, і це вже є помітним досягненням. Нарешті вони зрозуміли, навіщо їм знати програму, знайомитися з силабусом. Останні роки минули під прапором дистанційного навчання і висвітлили проблеми нашої освіти. Практично кожен день, спілкуючись зі студентами, викладачі чують слова схвалення початку аудиторних занять і бажання студентів приступити до набуття практичних навичок! І освітня платформа допомагає в цьому, студент приходить підготовлений до практичного заняття, не треба витрачати цей найцінніший час на папірцеві тест-контролі, усні опитування тощо.

В бесідах студенти чітко виокремили переваги нового курсу:

  • навчальний контент чітко структурований, надзвичайно наочний, легкий для сприйняття;
  • надається матеріал, який чітко відповідає усім контрольним питанням, що зазначені в силабусі, непотрібно писати додаткових конспектів;
  • інтерактивного курсу достатньо для опанування необхідними знаннями;
  • можливість роботи з лекційним матеріалом і самостійною роботою в асинхронному режимі;
  • необхідність впровадження єдиної сучасної інтегрованої освітньої платформи в Університеті для економії часу студентів та ефективним опануванням всіма можливостями платформи;
  • серед усіх використаних дотепер форм забезпечення дистанційного навчання запропонована платформа є найбільш повноцінною.

Разом із тим всяка нова справа має недоліки, які треба усувати. Серед недоліків роботи курсу на освітній платформи треба виділити:

  • наявність технічних помилок в роботі курсу: необхідно усунути текстові помилки, які заважають реєструвати правильні відповіді на питання;
  • необхідність вдосконалення інтерфейсу інтерактивної самостійної роботи та лекцій;
  • необхідність розміщення короткого навчального відео перед курсом про особливості користування інтерфейсом, демонстрація послідовності дій на сайті.

      А тепер декілька вражень від спілкування зі студентською аудиторією після бесід у неформальному стилі. Наші студенти ще невпевнено орієнтуються в організації навчального процесу, недостатньо орієнтуються в бальних системах і рейтингових оцінюваннях. Тільки зараз вони починають розуміти важливість правильно організованої самостійної роботи. Протягом тривалого часу вимушеної відсутності аудиторного спілкування студенти суттєво втратили здатності до комунікації із викладачами, між собою і, тим більше, з пацієнтами. Студенти вражені можливостями контролю за їх роботою, що забезпечує освітня платформа, з цікавістю знайомилися із інтерфейсом викладача, з якого з точністю до секунди видна робота студента на платформі! Орієнтуватися необхідно на студентів з найкращою успішністю і відповідно них орієнтувати рейтингові оцінки.

Як ми можемо оцінити на сьогодні нашу роботу щодо впровадження курсу? Така плідна комунікація зі студентами відбувається вперше, дійсно – це початок створення освітнього середовища, де студент має провідну роль. Наші студенти можуть, а головне, мають бажання навчатися з використанням самих прогресивних технологій сьогодення! Сьогодні викладачі мають віддавати пріоритет найкращим практикам навчання з існуючих! Так, це важко, але необхідно!

Ne discere cessa!