Робота над вдосконаленням освітньо-наукових програм та навчально-методичного забезпечення їх реалізації є динамічною та багатоступінчатою. Так, гарант освітньо-наукової програми зі спеціальності 091 – Біологія і біохімія професор Сергій Білаш проаналізував хід проведення внутрішнього аудиту та підготовку до акредитаційної експертизи цієї програми. Він надав вичерпну інформацію про проєктування програми і її динамічне вдосконалення, контингент здобувачів вищої освіти на програмі, структуру програми та її освітніх компонентів, про особливості освітньо-наукового процесу за спеціальністю та найважливіші досягнення учасників освітньо-наукового процесу у здійсненні наукових досліджень, міжнародної співпраці та академічних обмінів, особливих здобутків підрозділів та об’єднань університету, які задіяні у підготовці майбутніх докторів філософії. До проведення внутрішньої експертизи були залучені члени проєкної та авторської груп, викладачі, здобувачівищої освіти та випускники, гаранти суміжних PhD і магістерських програм, представники ряду структурних підрозділів університету. Як підсумок – спільні зусилля дали змогу провести проміжний контроль освітньо-наукового процесу, визначити основні завдання із вдосконалення програми на наступний період.
Подяка всім учасникам внутрішньої експертизи програми і побажання плідної роботи також умайбутньому!
Internal audit of the ESP 091 - Biology and Biochemistry: results
Work on improving educational and scientific programmes and teaching and methodological support for their implementation is dynamic and multi-stage. Thus, the guarantor of the educational and scientific programme in the speciality 091 - Biology and Biochemistry, Professor Serhii Bilash, analysed the progress of the internal audit and preparation for the accreditation examination of this programme. He provided comprehensive information on the design of the programme and its dynamic improvement, the contingent of higher education students in the programme, the structure of the programme and its educational components, the peculiarities of the educational and scientific process in the speciality and the most important achievements of the participants in the educational and scientific process in research, international cooperation and academic exchanges, special achievements of the university's departments and associations involved in the training of future doctors of philosophy.
The internal examination involved members of the project and author groups, teachers, students and graduates, guarantors of related PhD and master's programmes, and representatives of a number of university departments. As a result, the joint efforts made it possible to conduct an interim control of the educational and scientific process and identify the main tasks for improving the programme for the next period.
We would like to thank all the participants of the internal programme review and wish them fruitful work in the future!