Відбулося чергове засідання вченої ради міжнародного факультету, яке відкрила голова ради, декан факультету Лілія Буря.
Розглянуто питання підготовки до ЄДКІ. Етап 2 за ОПП «Стоматологія» та ОПП «Медицина». Акцентовано увагу на специфіку проведення цьогорічної атестації і наголошено на основних аспектах успішного її проходження випускниками.
Завідувачі звітували про наукову роботу кафедр, діяльність студентських наукових груп, участь здобувачів освіти у конференціях та олімпіадах. Намічено шляхи подальшого покращення якості наукових праць та залучення як вітчизняних, так й іноземних здобувачів освіти до роботи наукових груп, конференцій, олімпіад та конкурсів наукових праць різного рівня.
Розглянуто особливості організації виховної роботи зі студентами міжнародного факультету. Завідувачі кафедр ділилися досвідом роботи, особливостями комунікації та висвітлення інформації про проведені заходи у різних джерелах інформаційного простору.
На завершення було визначено шляхи покращення рейтингових показників факультету загалом та кафедр зокрема.
Academic Council of the International Faculty
A regular meeting of the Academic Council of the International Faculty was held, which was opened by the Chairman of the Council, the Dean of the Faculty Liliia Buria.
The issues of preparation for the USQE were considered. Stage 2 for the study programs “Dentistry” and “Medicine”. Attention was focused on the specifics of this year's attestation and the main aspects of its successful completion by graduates.
The heads of the departments reported on the scientific work of the departments, the activities of student research groups, and the participation of students in conferences and competitions. The ways of further improving the quality of scientific works and attracting both domestic and foreign students to the work of scientific groups, conferences, competitions and competitions of scientific works of various levels were outlined.
The peculiarities of organizing educational work with students of the international faculty were considered. The heads of the departments shared their experience, peculiarities of communication and coverage of information about the events in various sources of information space.
In conclusion, the ways to improve the rating indicators of the faculty in general and the departments in particular were identified.