24 березня 2025 року відбулося розширене засідання робочої групи Освітньо-професійної програми ОПП Стоматологія за другим (магістерським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 221 Стоматологія. У ньому взяли участь перший проректор .закладу вищої освіти з науково-педагогічної роботи Валентин Дворник, гарант ОПП Стоматологія Ольга Шешукова, начальник навчального відділу Іван Старченко та члени робочої групи, завідувачі кафедр стоматологічного профілю.
На порядку денному були актуальні питання удосконалення освітньо-професійної програми, як то: організація самостійної роботи ОК Клінічне навчання, контроль знань перехідних ОК на етапах вивчення; організація відпрацювання пропущених занять ОК Клінічне навчання, структура та обсяг академічної історії хвороби.
Ці питанні викликали жваву дискусію серед присутніх. У підсумку були ухвалені рішення щодо удосконалення робочих програм освітніх компонентів та контролю знань здобувачів вищої освіти під час їх вивчення.
Прес-служба Полтавського державного медичного університету
Meeting of the Working Group on the EPP "Dentistry": key discussions
On March 24, 2025, an extended meeting of the working group for the Educational and Professional Program (EPP) "Dentistry" at the second (master's) level of higher education in the specialty 221 "Dentistry" took place. The meeting was attended by the First Vice-Rector for Research and Education, Valentyn Dvornyk, the EPP "Dentistry" guarantor, Olha Sheshukova, the Head of the Academic Department, Ivan Starchenko, as well as working group members and heads of dentistry-related departments.
The agenda included pressing issues related to improving the educational and professional program, such as the organization of independent work within the Clinical Training component, knowledge assessment of transitional components at different stages of study, the procedure for making up missed Clinical Training sessions, and the structure and volume of the academic case history.
These topics sparked a lively discussion among attendees. As a result, decisions were made to enhance the working programs of educational components and improve the knowledge assessment of higher education students during their studies.