"УКРАЇНСЬКА МЕДИЧНА СТОМАТОЛОГІЧНА АКАДЕМІЯ"

Медичний коледж - Medical College 

м. Полтава вул. Миколи Дмітрієва, 6 тел.: (05322) 2-79-17 (навчальна частина)

Методична робота
Methodological work


Методист коледжу, викладач-методист
Андрейко Світлана Станіславівна

Результат навчально-виховної діяльності, якість підготовки медичних фахівців певною мірою залежить від викладача, від його професійної майстерності, здатності творчо мислити і працювати. З метою підвищення фахової підготовки педагогічних кадрів в медичному коледжі проводиться методична робота.

Координує методичну роботу заступник директора з навчально-методичної роботи Біланова Л.П. та методист коледжу Андрейко С.С.

Завдання методичної роботи медичного коледжу: допомога викладачам, кураторам в покращенні організації навчання та виховання студентів, підвищення теоретичного рівня і педагогічної кваліфікації викладача, сприяння особистісному розвитку педагога, інформаційне забезпечення викладачів, узагальнення та розповсюдження педагогічного досвіду, створення банку даних методичних та інформаційних матеріалів, втілення в навчальний процес інноваційних форм та методів навчання, створення комплексів методичного забезпечення навчальних дисциплін, формування методичної культури і творчості.

Важлива роль в організації методичної роботи відводиться цикловим методичним комісіям

У медичному коледжі працює вісім циклових методичних комісій:

  • з питань гуманітарної та соціально-економічної підготовки;
  • професійних медсестринських дисциплін;
  • української мови та літератури з іноземною мовою;
  • внутрішньої медицини та догляду за хворим;
  • природничо-наукових дисциплін;
  • професійних фармацевтичних дисциплін;
  • хіміко-математичних дисциплін;
  • професійних стоматологічних дисциплін.

Головні завдання роботи комісій: реалізація науково-методичної проблеми коледжу, контроль та аналіз знань студентів; впровадження сучасних технологій навчання; методичне забезпечення навчальних дисциплін; керівництво науково-дослідницькою роботою студентів; організація самостійної роботи студентів; узагальнення педагогічного досвіду викладачів; проведення профорієнтаційної роботи.

Результатом роботи комісій є проведення тижнів циклових методичних комісій, які дають можливість презентувати творчі успіхи і досягнення педагогічного колективу за навчальний рік.

Створення комплексів методичного забезпечення навчальних дисциплін є одним з основних напрямків методичної роботи, що здійснюється при творчій взаємодії викладачів, методиста медичного коледжу та голів циклових методичних комісій. Результатом такої творчої взаємодії є створення методичної документації, що відображає високий рівень методичної культури педагогів і суттєво допомагає студентам у вивченні навчальної дисципліни.

Традиційною формою удосконалення педагогічної майстерності в коледжі є методичні семінари, темою яких є актуальні методичні проблеми, тематичні педагогічні ради, консультації, бесіди, відкриті заняття. Щоб залучити і зацікавити кожного викладача до процесу підвищення своєї педагогічної майстерності поряд із традиційними формами методичної роботи використовуються тренінги, ділові ігри, науково-практичні конференції, педагогічні читання, круглі столи, «методичні посиденьки», портфоліо.

Важливою формою обміну педагогічним досвідом є проведення відкритих занять, взаємовідвідування занять педагогами. Під час підготовки до проведення відкритих занять особлива увага приділяється відбору сучасних форм і методів навчання.

Система підвищення кваліфікації педагогічних працівників, яка функціонує в коледжі, дозволяє викладачу подолати труднощі в професійній діяльності і сприяє реалізації творчого потенціалу. Стимулом до розвитку загальнопедагогічних умінь до повного розкриття творчого потенціалу педагога є атестація.

Досвід роботи педагогів, які атестуються розглядається і оцінюється на засіданнях циклових методичних комісій та створюється банк даних передового педагогічного досвіду викладачів.

В ході атестації велика увага приділяється аналізу професійного зростання педагогів. Протягом кількох років педагоги накопичують творчі досягнення у роботі над особистими методичними темами, створюють «методичні портфоліо», з якими ознайомлюють колег під час проведення методичних заходів.

Значна увага приділяється молодим викладачам. Методична робота з молодими педагогами проводиться на основі консалтингової діяльності методиста, яка полягає у вивченні потреб педагогічних працівників, у розробці змісту, методів і організаційних форм консультування.

Методична робота в медичному коледжі проходить під гаслом: «Творчість, у яких би формах вона не проявлялася, чи це творчість художника слова чи пензля, артиста чи вченого, - найвищий прояв людського духу. Здатність до творчості – це вищий дар, яким нагородила людину природа на нескінченно довгому шляху її еволюційного розвитку.» ( Б. Енгельгардт)