В академії, в Навчально-науковому медичному інституті та фаховому медико-фармацевтичному коледжі проведено соціально-психологічне дослідження адаптації до освітнього середовища серед здобувачів освіти груп нового набору. Завданням дослідження був аналіз типових проблем психологічної адаптації до умов навчання у виші, виявлення можливостей забезпечення психічного здоров’я студентів.
Для сучасних здобувачів освіти навчання у вищому медичному навчальному закладі дуже важливий період життя, адже це час становлення майбутнього лікаря, фахівця. На початковому етапі навчання студенти проходять процес адаптації. Ефективність процесу адаптації залежить від рівня мотивації та результативності навчальної діяльності. Ми розглядаємо адаптацію до освітнього процесу в академії як активне і творче пристосування студентів до умов соціального середовища в академії та на її базах. Під час адаптації до навчання у студентів відбувається зміна установок, переконань, звичок, способу життя. Спостерігається психологічне і фізичне перенапруження, можлива втрата інтересу до навчання, розчарування. Завданням адміністрації, викладачів, кураторів академічних груп та психологічної служби є полегшення процесу адаптації, забезпечення психічного здоров’я студентів. Саме адаптація формує нове ставлення до майбутньої професії; засвоєння нових навчальних норм, оцінок, способів і прийомів самостійної роботи та інших вимог. Дослідження довело, що адаптацію в академії, Навчально-науковому медичному інституті та фаховому медико-фармацевтичному коледжі проходять у тій чи іншій формі всі першокурсники. Від якості та успішності цього процесу залежить подальший особистісно-професійний розвиток вчорашнього студента – майбутнього професіонала.