Шановні викладачі, які проводять заняття з аспірантами!

02 травня 2022
337
Шановні викладачі, які проводять заняття з аспірантами!

29 квітня 2022 р. відбулася чергова нарада щодо впровадження використання освітньої платформи e-pdmu на третьому рівні вищої освіти. Протягом останніх місяців проводилась інтенсивна робота щодо формування вмісту електронної платформи навчання за дисциплінами, що вивчаються в першому семестрі. Щотижня проводились зустрічі в онлайн форматі, обговорення проблемних питань, обмін досвідом щодо використання електронних засобів навчання.

Під час чергової зустрічі учасники підбили підсумки та констатували, що в цілому перший етап завершений і можна переходити до тестування платформи аспірантами для виявлення вдалих рішень або проблемних питань. Співробітники в обговоренні висловили свої думки щодо перспектив подальшого використання e-pdmu як на третьому рівні освіти, так і на додипломному рівні. Зокрема, професор Сергій Білаш сказав: «Вже розроблений примірник анкети-опитувальника щодо задоволеності аспірантів навчанням з використанням освітньої платформи. Існує значна проблема із організацією навчання в межах самостійної роботи студентів. Відбувається умовна і формальна оцінка цього виду роботи, на який відведено значний обсяг навчального навантаження. Використання e-pdmu може суттєво змінити цю ситуацію і підвищити рівень знань студентів».

Професор Ірина Голованова зазначила, що завантаження навчального матеріалу на електронну платформу примусило по-іншому подивитися як на структуру викладання, так і на навчальний контент. Це дозволило покращити структурування матеріалу, лекцій, практичних занять та самостійної роботи. Ми отримали змогу використовувати нові форми дидактики та наочності, покращили рівень контролю знань».

Професор Віталій Костенко підкреслив: «Ставлення викладачів до самостійної роботи студентів переважно формальне, рівень оцінювання є незадовільним. Сьогодні на часі такі зміни, що підвищать рівень знань студентів, особливо, при використанні дистантних форм навчання та викладання. Позитивно оцінюючи подання лекційного матеріалу на платформі, доцільним є проведення онлайн коротких анонсів лекційного матеріалу, а сама лекція для вивчення подається он-лайн».

Доктор філософських наук Віра Дубініна привернула увагу до іншої проблеми: «Для кафедр, на яких існує значна кількість дисциплін, які викладаються студентам різних курсів, може виникнути напружена ситуація щодо необхідності структурування та завантаження значних обсягів навчального матеріалу». У дискусії професор Ірина  Голованова додала, що ця проблема може бути вирішена поступовим плановим переводом дисциплін на платформу.

Професор Тетяна Коваль продовжила обговорення стосовно іншої проблеми: «Всі розуміємо, що потрібні зміни і подальший розвиток викладання. В інших університетах вже існують подібні електронні навчальні платформи, там вони розвинені вже краще. Ми повинні поступово переходити на такі форми навчання, але це вимагає креативної думки, високого рівня підготовки викладачів. Не можна приховувати, що для багатьох викладачів це буде важко, особливо для викладачів похилого віку. Необхідно більш активно залучати молодь. Потрібно організовувати практичні курси, але курси мають бути не для папірця. Таких курсів зараз багато, вони мають бути продуктивними у формі розвитку творчої майстерні.

Доц. Стецук Є.В. підняв актуальне питання: «Треба зазначити, що електронна платформа дає змогу здобувачам ефективно використовувати свій час для навчання. Разом із тим викладач отримує додаткові інструменти контролю за роботою студентів/аспірантів, можливість допуску чи недопуску студентів до занять в разі невиконання  навчального плану. Отримана можливість відстежити кращих студентів чи вчасно виявити тих, хто має складності із навчанням. Такий контроль підвищить рівень ведення практичного заняття.

Професор Ігор Кайдашев, підсумовуючи результати обговорення, зупинився на питанні індивідуалізації навчання за допомогою e-pdmu: «Сьогодні у нас в руках – готовий ефективний інструмент навчання, який ми мали отримати ще три роки тому. Використання таких платформ стало сучасним освітнім трендом, який дозволяє підняти рівень і якість освіти, як шляхом надання більш конкурентних навчальних матеріалів в зручному інтерактивному форматі, так і створенням ефективного рівня контролю та оцінювання. Підтримка ректора університету не тільки надихає, але і надає впевненості, що наші зусилля не будуть марними. Так створення навчального контенту вимагає, перш за все, креативності, а також часу та вміння використовувати сучасні електронні і цифрові технології. Не час пасти задніх!

Розпочалася вступна кампанія, вже сьогодні маємо говорити вступнику, що ми робимо навчання більш сучасним, що від шкільного рівня освіти вони перейдуть до університетського з використанням унікальних освітніх інструментів, в тому числі освітньої платформи університету. Важливим питанням є індивідуалізація навчання та створення унікальних освітніх траєкторій! І тут,e-pdmu може стати основною силою. Студент зі значними пропусками занять на платформі отримує зручне і корисне рішення, а викладач та адміністратор здійснюють гнучкий контроль за відпрацюванням».

Завершити цей короткий нарис нашої наради доцільно словами А.С.Макаренка: «Скільки б не створювали правильних уявлень про те, що потрібно робити, але якщо ви не виховуєте звички долати тривалі труднощі, я маю право сказати, що ви нічого не виховали».