Одним із засобів контролю знань лікарів-інтернів в період їх навчання на кафедрі є проведення заняття у вигляді ділової гри. На кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів Української медичної стоматологічної академії (завідувач – д.мед.н., професор Скрипніков П.М.) вперше в Україні застосований метод проведення заняття за типом ділової гри у вигляді брейн-рингу в стоматології аналог якого відомий з телевізійного екрану і виявляє широкий кругозір знань учасників. 27 січня 2003 року авторським колективом кафедри отримано свідоцтво про реєстрацію авторського права на науково-педагогічний твір: «Брейн-ринг в стоматології» за № 7003. Нам 15 років! Перші брейн - ринги були присвячені Новому року та 1 квітня. Ця традиція залишилась і донині.
За допомогою брейн-рингу в ігровий спосіб здійснюється контроль не тільки за теоретичними знаннями, а й за практичними – у вигляді ситуаційних задач. У свою чергу теоретичні запитання розподіляються на загальнотеоретичні, історичні, пізнавальні та нові у стоматології. В умовах задач визначена клінічна ситуація з практики лікаря-стоматолога, яка потребує стислої, але конкретної дії. На підготовку відповіді надається максимальний час – 30 сек.
У грі можуть брати участь 2 і більше команд, в залежності від кількості груп, які на даний час проходять цикл з терапевтичної стоматології. Якщо групи вже пройшли цикли з хірургічної, ортопедичної, дитячої стоматології, або якийсь із них, то до запитань з терапевтичної стоматології додаються і питання за відповідним фахом.
Гра проходить у діловій, напруженій атмосфері та водночас весело й азартно, бо це – гра. До неї лікарі-інтерни готуються заздалегідь: підбирають назву команди, девіз, вибирають капітана. В свою чергу, професорсько-викладацький колектив кафедри визначає незалежну експертну комісію та ведучих гри.
На початку гри проводиться жеребкування, за допомогою якого встановлюється послідовність розіграшу команд. Першими починають гру ті дві команди, які вірно відповіли на більшу кількість запитань. Гра проходить в три тури, до п’яти балів кожний. Таким чином, визначається команда-переможець. Друге і третє місця посідають інші команди, відповідно набраній кількості балів.
У такий спосіб викладачі кафедри мають можливість практично оцінити виживання знань, які лікарі-інтерни набувають за термін навчання. А команди, в залежності від здобутого місця, отримують дипломи та призи у вигляді сучасної навчально-методичної літератури, яка створена співробітниками кафедри та академії, і спонсорські подарунки. Крім того, дипломи отримують: найактивніший гравець, найпасивніший глядач та лікар-інтерн, який вірно відповів на запитання до залу.
Після такого заняття викладачі чітко визначають, що треба надолужити, а лікарі-інтерни отримують стимул для ще глибшого вивчення наукової літератури, аналізу своєї практичної роботи та задоволення від набутих знань і можливостей використання їх, від додаткової пізнавальної інформації, а також від отриманих призів.
Цього року гра відбулася 1 квітня. У ній взяли участь три команди: «ЗБУ – зубна безпека України», «Серйозні люди», «Зуботологи». За результатами жеребкування за перше місце змагалися команди «ЗБУ», «Серйозні люди». За друге і третє місця - «Серйозні люди» та «Зуботологи». Переможцями стала команда «ЗБУ», друге і третє місця у команд, відповідно: «Серйозні люди» та «Зуботологи». Команди отримали дипломи і подарунки від кафедри і спонсорів: науково-методичну літературу, журнали «Дент-Арт» та набори по догляду за ротовою порожниною «Бішефект». Гравців також нагородили подарунками за кращу відповідь на запитання з хірургічної, ортопедичної та терапевтичної стоматології. Гравець, що ризикнув і зміг відповісти на найпідступніше запитання до залу глядачів, отримав діамантовий диплом і подарунки. Знайшов власника і диплом для самого пасивного глядача. Точніше, вперше в історії проведення гри це була глядачка, яка незважаючи на море сміху і шквал емоцій, що царювали в залі, змогла зберегти олімпійський спокій та незворушність.
Таким чином, впровадження в навчальний процес ділової гри за типом «Брейн-рингу в стоматології» є ще однією із мотивацій до активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів у такий нестандартний спосіб.