Сучасна Вища медична освіта в Україні

22 березня 2019
696

В Українській медичній стоматологічній академії 21 березня 2019 року відбулася навчально-наукова конференція з міжнародною участю «Актуальні проблеми сучасної Вищої медичної освіти в Україні».

Зі словами вітання до гостей і учасників конференції від імені ректора академії професора Ждана В.М. звернувся перший проректор з науково-педагогічної роботи професор Дворник В.М.

Від колективу авторів УМСА та Азербайджанського медичного університету виступила доцент І.В. Бєлікова. Вона зупинилась на понятті громадського здоров’я (ГЗ), його функціях, ключових положеннях та основних задачах з принципами системи ГЗ, стратегічними напрямками дослідження здоров’я, чинниками, що впливають на забезпечення умов для здоров’я населення, а також представила основні тези Концепції розвитку системи ГЗ та Стратегії розвитку медичної освіти в Україні. І.В. Бєлікова зазначила, що новостворена дисципліна «Соціальна медицина. Громадське здоров`я» на кафедрі соціальної медицини, організації та економіки охорони здоров’я з біостатистикою УМСА у повній мірі забезпечує набуття студентами професійних компетенцій.

Також була представлена доповідь «СУЧАСНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ МАЛОІНВАЗИВНОЇ ХІРУРГІЇ ШЛЯХОМ УПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ МЕТОДИК НАВЧАННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ ЛАПАРОСКОПІЧНИХ НАВИЧОК». Доцент М.І. Кравців наголосив на актуальності даної теми, перевагах і недоліках даних методик, їх ефективності та головних функціях; необхідності лапароскопічних навичок і сучасних вимогах до їх оцінювання, зразках і специфіці їх розробки, а також представив розроблений на кафедрі хірургії № 4 з малоінвазивною хірургією тренажер для відпрацювання практичних навичок лапороскопії.

З доповіддю «КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ПРОДУКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНИХ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИЧОК НА ЕТАПІ МЕДИЧНОЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ» виступила асистент Я.В. Шиманська. Вона представила класифікацію інтерактивних методів навчання, ефективність застосування кейстехнологій у навчанні студентів-медиків, їх особливість та цінність. Детально зупинилася на сутності кейс-методу, меті та вимогами щодо його проведення; обов’язковими складовими та етапами роботи викладача з аудиторією над кейсом, оцінюванням роботи над даним методом і компетентностями, які розвиває кейстехнологія.
«Високий темп розвитку науково-технічного прогресу в медицині змінив вимоги до професійного рівня лікарів. Тому необхідно застосовувати нові методи навчання студентів», - зазначила доцент УМСА О.В. Гуржій у доповіді. Вона зупинилась на основних перевагах симуляційного навчання, представила приклади його використання, позитивні результати впровад¬ження та подальші перспективи, розповіла про основні форми та ефективність практичних тренінгів.

Тему "ВАЛЕОЛОГІЧНИЙ СТАТУС ЛІКАРЯ ЯК ПОКАЗНИК ЯКОСТІ ЙОГО ОСВІТИ, ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ, РІВНЯ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ" представила доцент Г.В. Невойт. Вона наочно продемонструвала аудиторії статистичні дані комплексного обстеження лікарів та лікарів-інтернів, результати проведеного дослідження; наголосила на проблемі ведення здорового способу життя.
Загалом на конференції було представлено 5 доповідей та заслухано 4 виступи на актуальні теми щодо проблем сучасної вищої медичної освіти в Україні.