У весняному семестрі 2022-2023 навчального року я мала змогу взяти участь у навчальній програмі на факультеті наук про здоров’я Університету Ла-Ріохи в рамках проєкту ERASMUS+ в м. Логроньо, Іспанія. Для участі в програмі мною був підготовлений та надісланий до адміністрації Університету Ла-Ріохи певний перелік документів, який включав резюме, сертифікат, який підтверджував володіння англійською мовою на рівні В2, мотиваційний лист і план стажування (Training plan). За достатньо короткий термін працівниками Університету були опрацьовані надані мною документи, після чого я отримала офіційне запрошення на проходження стажування терміном на 26 днів (з 29 травня по 23 червня 2023 року) від віце-ректора з досліджень та інтернаціоналізації Університету Ла-Ріохи – Д. Едуардо Фонсеки Педреро (D. Eduardo Fonseca Pedrero).
На етапі підготовки та безпосереднього проходження стажування мені була надана всебічна підтримка викладацького та адміністративного складу як зі сторони ПДМУ, так і зі сторони співробітників Університету Ла Ріохи. Під час проходження стажування були створені всі умови для мого комфортного поселення, проживання та успішної реалізації мобільності. Таким чином, на стику весняно-літньої атмосфери, я вирушила в неймовірно колоритну столицю провінції Ла-Ріоха, у північне іспанське місто – Логроньо, де мене дружньо й приязно зустріли університетська спільнота та місцеві жителі.
Під час проходження стажування я взяла активну участь у низці офіційних заходів, міжуніверситетських та міжкафедральних семінарів на базі Університету Ла-Ріохи, спрямованих на посилення міжнародної співпраці, що є важливим елементом для подальших перспектив та інтеграції освіти в європейський освітній та науковий простір. Крім того, я брала участь у роботі міжнародних науково-практичних конференцій, в обговоренні пленарних засідань, стендових доповідей, щодо сучасних досягнень у профілактиці, діагностиці та лікуванні захворювань дорослого та дитячого населення.
З метою ознайомлення з новітніми формами й методами викладання практичних занять та обміну педагогічним досвідом я відвідала лекційні та практичні заняття науково-педагогічних працівників на факультеті наук про здоров’я Університету Ла-Ріохи та ознайомилася з навчальними й науковими ресурсами університетської бібліотеки та інтерактивними платформами навчального закладу. Також в ході стажування я мала можливість відвідувати симуляційні класи педіатричного та хірургічного профілю та набувати й закріплювати практичні навички роботи із сучасними симуляційними манекенами при відтворенні різноманітних клінічних випадків.
На базі лікарні Сан-Педро, яка є навчальним центром та клінічною базою Університету Ла-Ріохи, я ознайомилася зі структурою лікарні, організацією роботи педіатричного, неонатального та реанімаційного відділень, сучасними алгоритмами діагностики та лікування захворювань дитячого віку.
Таким чином, у результаті проходження стажування я отримала нові та удосконалила наявні навички та компетентності провадження навчальної та професійної лікарської діяльності в рамках міжпрофесійного розвитку, необхідних для подальшої оптимізації освітніх та терапевтичних послуг.
Отриманий досвід у сфері педагогічної та лікувальної діяльності я планую поширити серед колег та використовувати в науковій діяльності, впроваджувати в навчальний процес Полтавського державного медичного університету та практичну охорону здоров’я.
Під час проходження стажування хочеться відокремити особливе місце поглибленню міжкультурної комунікації між українським та іспанським народом завдяки участі у різноманітних культурно-національних заходах. Так, дозвілля в м. Логроньо, дозволило мені насолодитися розміреним непоспішним темпом життя та зануритися в колоритні національні та релігійні свята. Зокрема, назавжди залишиться у моїй пам'яті свято Сан Бернабе (11 червня 2023 р.), яке демонструє становлення незалежності та свободи провінції Ла-Ріоха, де жителі розігрують історичний епізод деокупації міста Логроньо, організовують урочисті процесії та ярмарки в середньовічному стилі на історичних площах та багатих архітектурними пам'ятками вуличках міста. В останній день мого стажування мені також вдалося побувати на головному літньому святі – Ніч Сан Хуана, яке відзначають протягом багатьох століть по всій Іспанії у найкоротшу ніч із 23 на 24 червня, що символізує перемогу світла над темрявою та настання літа. Це святкування нагадує давнє слов'янське свято, яке в народі називають «День Івана Купали» (в християнському релігійному контексті – Різдво Іоана Предтечі), що має свої національні риси в кожній країні.
Стипендія Еразмус+ покрила мої витрати на проїзд, проживання, харчування та дозволила відвідати містечко Мундака, яке знаходиться в складі автономної спільноти Країна Басків, у провінції Біская, розташоване на побережжі Біскайської затоки в межах північної частини Атлантичного океану.
Щиро вдячна ректору ПДМУ професору В.М. Ждану, проректору з наукової роботи професору І.П. Кайдашеву, науковому та міжнародному відділу університету, директору інституту в складі закладу вищої освіти навчально-наукового медичного інституту Кундій Ж.П., завідувачці кафедри педіатрії №2, професору Крючко Т.О. та співробітникам кафедри педіатрії №2, професору кафедри пропедевтики внутрішньої медицини Чекаліній Н.І., доценту кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Лисанець Ю.В., за можливість участі в програмі міжнародної академічної мобільності, всебічну підтримку під час проходження стажування, набуття цінного досвіду, які мотивували мене до подальшої продуктивної діяльності в нашому навчальному закладі з впровадженням отриманих знань і вмінь в освітній процес та лікувальну роботу.
З повагою та вдячністю, доктор філософії, асистент кафедри педіатрії № 2 Бубир Л.М.