Відгук учасниці програми Еразмус+ доц. Лисанець Ю.В.

Відгук про проходження стажування у рамках програми Еразмус+ доцента кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією
Лисанець Ю.В.

У вересні 2017 р. мені пощастило відвідати Університет Поля Сабатьє у рамках програми академічного обміну “Erasmus+ International Credit Mobility” для науково-педагогічних працівників (staff exchange for training). Для участі у конкурсі необхідно було у зазначений термін подати на розгляд координатора такі документи: Motivation Letter; Detailed Work Plan of Mobility; Certificate of Language Proficiency.

Erasmus+ - наймасштабніша сучасна програма академічного обміну, яка почала функціонувати у 1987 році і дотепер успішно підтримує проекти, партнерства і заходи у сфері освіти Європи та світу. Учасники проекту отримують гранти, які повністю покривають вартість проживання, переліт, супутні витрати тощо.

Тулуза – центр регіону Окситанія, один із найбільших культурних і наукових центрів Франції, столиця аерокосмічної промисловості, місто зі стародавньою історією і самобутньою архітектурою.

Університет Поля Сабатьє, названий на честь лауреата Нобелівської премії з хімії 1912 року, був відкритий у 1969 році як наступник першого університету Тулузи, заснованого у 1229 році. З-поміж багатьох інших, у структурі Університету діють два медичні факультети і факультет хірургічної стоматології.

У ході стажування я вивчала досвід Університету Поля Сабатьє в організації та впровадженні програм академічного обміну. На сьогодні Університет має 680 діючих угод про академічну мобільність з вищими навчальними закладами Західної, Центральної та Східної Європи, з них 52 двосторонні угоди – з медицини та стоматології.

Протягом стажування зі мною охоче ділилися своїм досвідом фахівці Відділу європейських зв’язків: академічний координатор програми Erasmus+ О. Кундузова, спеціаліст з документообігу та ведення іноземних студентів (incoming students manager) Р.-М. Дюшен; спеціаліст з координації студентів Тулузького Університету, які навчаються за кордоном (outgoing students) та менеджер з фінансування мобільностей Л. Бешера; інспектор з питань поселення учасників Е. Вентел та ін.

Окрім двосторонніх угод з європейськими вишами, Університет Поля Сабатьє має досвід координування Консорціуму MEDEA (MEDical UnivErsities Alliance – “Альянс медичних університетів”), а також мультидисциплінарних Консорціумів з Південно-Африканською Республікою AESOP та AESOP+. Крім того, університет Поля Сабатьє є членом європейського Консорціуму з астрофізики “Space Master”, а також Консорціумів з країнами Південно-Східної Азії LOTUS та LOTUS Unlimited.

Під час стажування я ознайомилася з механізмами організації проектів напряму “Capacity Building in the Field of Higher Education”. В Університеті Поля Сабатьє виконується 4 таких проекти, у двох із яких Університет Тулузи виступає координатором (Консорціуми CONSEA та MADEEHI, які спрямовані на модернізацію навчальних програм у Південно-Східній Азії та на Мадагаскарі). Університет Поля Сабатьє бере участь у проектах NUTRISEA (координатор – Університет Генту, Бельгія) та UNICAM (координатор – Університет Жирони, Іспанія), які також мають на меті впровадження освітніх інновацій у Південно-Східній Азії. Проекти напряму “Capacity Building” виконуються за формулою “train the trainer” шляхом оновлення матеріально-технічної бази та здійснення короткострокових (до 1 місяця) мобільностей між країнами Євросоюзу та країнами-партнерами з метою модернізації навчально-методологічного інструментарію та розвитку вищої освіти в країнах-партнерах. За кожним із перерахованих Консорціумів закріплений академічний координатор, який контролює процеси мобільності від початку до закриття проекту, та адміністративний менеджер, який підтримує зв’язок із партнерами, відповідає за належне оформлення документації та фінансової звітності.

У ході спілкування з представниками Університету я здобула цінний досвід у написанні та оформленні запитів на отримання грантів за напрямами “Capacity Building in the Field of Higher Education”, “Erasmus+ International Credit Mobility Programme” та ін.

Під час візиту я ознайомилася з нормативно-методологічною базою Університету Поля Сабатьє. Я мала змогу поспілкуватися з менеджером навчальних програм стоматологічного і медичного факультетів М. Аттіобе, який розповів про особливості функціонування кредитно-модульної системи в Університеті згідно з міжнародними стандартами академічної мобільності.

Надзвичайно цікаво було спостерігати за алгоритмами впровадження сучасних форм і методів викладання дисциплін медичного циклу, таких як “complex systems approach”, який передбачає концептуальнe узгодження та інтеграцію навчального матеріалу, “classe inversee” (англ. “flipped classroom”), згідно з яким засвоєння нового теоретичного матеріалу студентами відбувається вдома, а час аудиторної роботи відводиться на виконання практичних завдань, лабораторних досліджень, індивідуальні консультації викладача, та ін.

Наприкінці свого періоду перебування в Університеті Тулузи я взяла участь у підбитті підсумків Консорціуму MEDEA разом із координатором проекту О. Кундузовою та менеджером Відділу європейських зв’язків Е. Балонас.

Насамкінець хочу висловити свою щиру подяку проф. І.П. Кайдашеву та науковому відділу за підтримку, сприяння та уможливлення реалізації проекту.