Відгук учасника проекту MEDEA Водоріза Ярослава

Мій перший закордонний досвід

Багатьох цікавить питання: «А чи бере участь наша академія у міжнародних програмах з обміну?» Відповідь на це питання – «Так!» Одного дня, ще будучи студентом 4 курсу, на сайті академії /old/я знайшов новий розділ з позначкою «МЕДЕЯ». Швидко перейшовши за посиланням, я опинився на http://www.ema2-medea.com/. Ознайомившись зі змістом, зрозумів – це ж програма академічного обміну! MEDEA (MEDical UnivErsities Alliance) – це проект зобміну студентами і викладачами медичних ВНЗ, створений в рамках всесвітньої програми Erasmus.

На шляху до Європи

Прочитавши ретельно всю інформацію на сайті, наважуюсь на перший крок – зустріч з координатором програми, проректором з наукової роботи проф. І.П. Кайдашевим. Координатор – це Ваш провідник і помічник, та людина, яка надасть вам допомогу та інформацію по підготовці всього необхідного. Отримавши згоду, не гаючи часу, реєструюсь на сайті і отримую персональний номер. Далі – підготовка та збір документів. Проходжу мовний екзамен (одна з вимог до учасників – наявність міжнародного сертифікату, який підтверджує знання іноземної мови).

Протягом 5 курсу займаюсь підготовкою паперів і одночасно веду діалоги з координаторами іноземних ВНЗ, саме вони мають надіслати один із найважливіших документів – лист-запрошення. На мої заклики відгукнулись представники університету Поля Сабатьє (м. Тулуза, Франція). Нарешті все зібравши, завантажую всі документи на персональну сторінку і, затамувавши подих, чекаю вироку. Місяць очікувань і… успіх! Франція чекає!

В рамках програми, здається, все, про що можна подумати: безкоштовне навчання, проживання, квитки на переліт, стипендія. Декілька годин на переліт і ось…

Свобода, рівність, братерство

Ці слова – не порожня фраза. Держава на заході Європи, що відіграє одну з провідних позицій в ЄС та світі, відкрита для всіх бажаючих здобувати знання і освіту. Одна з найдавніших колисок університетського життя радо приймає студентів, магістрів, викладачів.

Тулуза

Столиця регіону Південь-Піренеї, один з найзначніших центрів науки, освіти, культури і промисловості. Четверте за розміром місто після Парижа, Марселя, Ліона та друге – за кількістю студентів. Тут знаходяться багато університетів-учасників програми з обміну Erasmus, названої на честь видатного голландського вченого Еразма Роттердамського. Саме сюди прибуваю рано вранці до аеропорту, десять хвилин у таксі і я вже біля входу в університет.

Університет Тулузи ІІІ (ім. Поля Сабатьє)

Університет заснований у 1229 р. (з 1969 р. як окрема одиниця). Один з найбільших у регіоні (близько 30 тис студентів) Займається підготовкою за напрямками: Прикладні науки, Охорона здоров’я, Інженерія, Технології, Спорт. Бюджет – близько 320 мільйонів євро.

Координатори, а їх тут декілька, радо зустріли всіх учасників програми MEDEA, а їх того року було 7: (2 з Грузії та Вірменії, по 1 представнику з Азербайджану, Молдови та України). Протягом кількох годин отримуємо всі необхідні інструкції та план дій на наступний день – попереду чимало справ: реєстрація в університеті, отримання банківських рахунків та медичного страхування.

Студентська резиденція приємно здивувала: нова будівля, охайна територія та власна кімната-студія з усіма зручностями! Те, що треба для комфортного відпочинку після галасного гуртожитку.

Стоматологічний факультет

Саме тут нас зустріли декан Ф. Пома та 2 координатори: Ремі Есклассан та Мішель Атіогбе, які познайомили нас з представниками Європейського кластеру Erasmus: студентми з Іспанії, Італії, Бельгії та Німеччини.

Декан факультету Ф. Пома З координаторами М. Атіогбе та Р. Есклассаном

Після загальних зборів координатори провели персональну зустріч з кожним із учасників програми, під час якої складався індивідуальний графік занять.

Навчання на стоматологічному факультеті складається з лекцій, семінарів та занять у фантомному класі. Характерною рисою є відсутність на стоматологічному факультеті багатьох дисциплін медичного профілю (офтальмологія, загальна хірургія, нейрологія, нейрохірургія, фтизіатрія, акушерство та гінекологія, психіатрія). Натомість деякі стоматологічні розділи виділені в окремі дисципліни (імплантологія, щелепно-лицева реабілітація, незнімне протезування, повне знімне протезування, часткові знімні протези, пародонтологія, ендодонтія).

Відвідували лекції, займалися у фантомних залах, здавали екзамени ми разом із французькими студентами, мабуть, саме це і допомогло швидко подолати мовний бар’єр. Приємно здивувало ставлення до іноземців: нашій комфортній адаптації сприяли не тільки допомога координаторів і викладачів, але і тепле ставлення студентів. Навчатися було справді приємно: на семінарах та лекціях викладачі з охотою відповідали на всі запитання, а на фантомних заняттях забезпечення було за вищим рівнем: від розхідних матеріалів та різного обладнання до медичної уніформи.

1. Заняття у фантомному класі

2. Заняття у технічній залі

Починаючи від 4 курсу, студенти працюють в університетській клініці. На кожну пару студентові виділяється 1 робоче місце. Працюють із сучасним обладнанням (таких виробників як A-DEC, Satelec, BienAir та ін.). До використання: рентген-кабінет, технічна зала, розхідні матеріали та технічні засоби. Реєстрація та ведення карт пацієнтів проходить в електронному режимі. Усім працюючим студентам адміністрація університетської клініки виплачує щомісячні грошові винагородження.

Не можна не відзначити підхід до здобування практичних навичок: студенти ведуть загальний прийом пацієнтів протягом всієї зміни. Кількість робочих змін зростає з переходом до наступного курсу навчання. На поверсі, де працюють студенти, завжди присутні декілька чергових лікарів, які всіляко консультують і допомагають студентам у діагностиці та лікуванні.

Колектив хірургів-стоматологів в операційному блоці

1. Вхід до університетської клініки

2. Рентгенографія

3. Підготування інструментарію до операції

4. Робоче місце студента

Студентське товариство добре організоване, тому я був частим свідком та учасником різноманітних культурних заходів, спонсорських виставок, акцій та майстер-класів на факультеті.

В такій атмосфері я і здобув свій перший досвід європейської освіти.

Позакласне життя

На території студентського містечка, площею прибл. 3км2, знаходяться корпуси університету, бібліотека, університетська клініка, заклади громадського харчування, спортивні заклади та студентські гуртожитки.

На вулицях студмістечка

1. Бібліотека університету пропонує широкий доступ до світової літератури.

2. Будівлі студентського гуртожитку розміщені у безпосередній близькості до

університету.

Студентські товариства, профкоми та адміністрація всіляко сприяють зміцненню дружніх зав’язків, тому, всілякі заходи та виставки, колективні поїздки чи походи тут – звична справа.

Зустріч учасників Erasmus

Якщо Ви – студент ВНЗ і, особливо, якщо Вам менше 25 років, Ви можете розраховувати на всілякі привілеї (знижені тарифи на публічний транспорт, проживання, заклади громадського харчування, безкоштовний вхід в музеї та інші культурно-просвітницькі заклади, пільгове медичне страхування).

У разі виникнення будь-яких питань, численні координатори, а також адміністрація університету допомагають їх урегулювати.

Перебуваючи у центрі Європейського союзу, ви отримуєте прекрасну можливість не тільки удосконалити свої знання, але і відкрити для себе багато цікавих місць та знайомств.

Завершення

Хай там як, але всіляка програма рано чи пізно добігає кінця.

Прощальна зустріч з організаторами

Після здачі всіх екзаменів координатори видали учасникам необхідні документи та виказали свої найкращі побажання.

В свою чергу хочу висловити свою подяку усім організаторам даної програми та координаторам проекту в УМСА та Університеті ім. Поля Сабатьє: проф. І.П. Кайдашеву, О. Кондоузовій, Р. Есклассану, М. Аттіогбе, Е. Балонас.

З повагою, Водоріз Я.