Інтерактивні будні на кафедрі гістології, цитології та ембріології: враження / Interactive Days at the Department of Histology, Cytology, and Embryology: Impressions

22 листопада 2024
114

Нудні уроки придатні лише на те,

щоб вселити ненависть і до тих,

хто їх викладає, і до усього, що викладається

( Жан Жак Руссо) 

З метою покращення якості освіти та виховання любові до навчання, викладачі кафедри гістології, цитології та ембріології разом із кафедрою анатомії людини 21 листопада провели бінарне практичне заняття для здобувачів вищої освіти 2-ого курсу за ОПП «Медицина» на тему «Травна система».

Для кращого розуміння матеріалу та вдосконалення практичних навичок здобувачами вищої освіти використовувались 3D-технології за допомогою інтерактивних анатомічних столів та онлайн платформи «Histology guide», що обладнана сучасним гістологічним атласом, який дає можливість вивчити мікроскопічну та субмікроскопічну будову тканин і органів людини. Практичне заняття пройшло в дружній і позитивній атмосфері та викликало жваві дискусії між викладачами та студентами. 

Сподіваємося, що такі ініціативи допоможуть мотивувати наших здобувачів вищої освіти, покращать ефективність їх навчання та сформують найкращих спеціалістів і науковців у майбутньому!

Interactive Days at the Department of Histology, Cytology, and Embryology: Impressions

"Boring lessons serve only to instill hatred both for those who teach them and for the subjects they teach."

(Jean-Jacques Rousseau)

To improve the quality of education and foster a love for learning, the faculty of the Department of Histology, Cytology and Embryology, in collaboration with the Department of Human Anatomy, held a binary practical session on November 21 for second-year students of the EPP "Medicine". The topic of the session was “The Digestive System.”

To enhance understanding and refine practical skills, the session utilized 3D technologies, including interactive anatomical tables and the online platform Histology Guide. This platform features a state-of-the-art histological atlas, allowing students to study the microscopic and submicroscopic structures of human tissues and organs in depth.

The practical session took place in a friendly and positive atmosphere, sparking lively discussions between students and instructors.

It is hoped that such initiatives will motivate students, improve learning outcomes, and contribute to the formation of the finest professionals and scientists in the future!