Пріоритети навчального процесу: виданий новий навчальний посібник

08 жовтня 2024
153

На кафедрі українознавства та гуманітарної підготовки Полтавського державного медичного університету видано навчальний посібник: Лещенко Т.О.  Українська мова за професійним спрямуванням: навчальний посібник / Лещенко Т.О., Шарбенко Т.В., Юфименко В.Г.– Вид. 2-ге, переробл. і доповн. – Львів: видавництво «Магнолія 2006», 2024. – 366 с.

Рекомендовано до видання вченою радою Полтавського державного медичного університету як навчальний посібник для здобувачів освіти ЗВО першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів освітньої підготовки галузі знань 022 Охорона здоров’я, які навчаються в ЗВО  МОЗ України за спеціальностями: 221 Стоматологія, 222 Медицина, 223 Медсестринство,  225 Медична психологія,  226 Фармація, промислова фармація,  227  Терапія та реабілітація, 228 Педіатрія  (протокол № 9 від 26 червня 2024 р.) Авторки:    Лещенко Тетяна Олександрівна завідувачка кафедри українознавства та гуманітарної підготовки  Полтавського державного медичного університету, кандидатка філологічних наук, доцентка;          Шарбенко Тетяна Вячеславівнакандидатка філологічних наук, доцентка закладу вищої освіти кафедри українознавства та гуманітарної підготовки Полтавського державного медичного університету;   Юфименко Вікторія Георгіївнастарша викладачка закладу вищої освіти кафедри українознавства та гуманітарної підготовки Полтавського державного медичного університету.

Навчальний посібник адресовано здобувачам освіти галузі знань 022 Охорона здоров’я. У посібнику представлено теоретичний матеріал і апробовані профілізовані індивідуальні завдання з основ офіційно-ділового й наукового стилів у мові медицини; висвітлено складні випадки вживання й перекладу професійної лексики, правописний, морфологічний і стилістичний аспекти, особливості культури мови медика. Зміст посібника адаптований до потреб вищої медичної школи і практичної медицини. Тестові й текстові індивідуальні профілізовані завдання для поточного контролю підлягали багаторічному апробуванню на практичних заняттях і зарекомендували себе як продуктивний інструментарій для адекватного оцінювання рівня знань студентів, опанування практичних навичок користування професійною медичною лексикою, формування мовно-фахових компетенцій. Посібник може використовуватись і під час аудиторної роботи, і для самостійного опрацювання.  

 Priorities of the educational process: a new textbook has been published

The Department of Ukrainian Studies and Humanities at Poltava State Medical University has published a new textbook: Leshchenko T.O. Ukrainian language for professional purposes: a textbook / Leshchenko T.O., Sharbenko T.V., Yufymenko V.G. - 2nd edition, revised and supplemented - Lviv: Magnolia Publishing House 2006, 2024. 366 p.

Recommended for publication by the Academic Council of Poltava State Medical University as a textbook for students of the first (bachelor's) and second (master's) levels of education in the field of knowledge 022 Health, who study at the higher education institutions of the Ministry of Health of Ukraine in the following specialties: 221 Dentistry, 222 Medicine, 223 Nursing, 225 Medical Psychology, 226 Pharmacy, Industrial Pharmacy, 227 Therapy and Rehabilitation, 228 Pediatrics (Protocol No. 9 as of June 26, 2024). Authors:     Leshchenko Tetiana Oleksandrivna - Head of the Department of Ukrainian Studies and Humanities of Poltava State Medical University, PhD in Philology, Associate Professor; Sharbenko Tetiana Viacheslavivna – PhD in Philology, Associate Professor of the Department of Ukrainian Studies and Humanities of Poltava State Medical University; Yufymenko Viktoriia Heorhiivna - Senior Lecturer of the Department of Ukrainian Studies and Humanities at Poltava State Medical University.

The textbook is intended for students of the field of study 022 Health. The textbook presents theoretical material and tested profiled individual tasks on the basics of official business and scientific styles in the language of medicine; it highlights complex cases of use and translation of professional vocabulary, spelling, morphological and stylistic aspects, and peculiarities of the culture of medical language. The content of the textbook is adapted to the needs of medical schools and practical medicine.

     Test and textual individualized profiled tasks for current control have been subject to many years of testing in practical classes and have proven to be a productive tool for adequate assessment of students' knowledge, mastering practical skills in using professional medical vocabulary, and developing language and professional competencies. The manual can be used both during classroom work and for self-study.