Нещодавно завідувачка кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією, доцентка Олена Бєляєва взяла участь у науково-практичному онлайн-семінарі "Обдарованість: методи діагностики та шляхи розвитку", що був проведений під патронатом Національної академії педагогічних наук України.
Під час роботи семінару були обговорені численні питання, дотичні до широкого спектра питань, пов’язаних із феноменом обдарованості, як-от: сучасні тенденції в ідентифікації і діагностиці обдарованої особистості, можливості ІКТ в діагностиці та моніторингу розвитку обдарованої молоді, практичні аспекти підтримки й розвитку обдарованих здобувачів освіти з метою розкриття їхнього інтелектуального і творчого потенціалу та самореалізації.
Набуті під час науково-практичного семінару нові знання, будуть впроваджені в освітню практику кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією, а також стануть ще однією цеглинкою в реалізації студентоцентрованого підходу та підтриманні сприятливого морально-психологічного клімату під час роботи зі студентами.
The participation of a scientist of PSMU in a scientific and practical seminar
Recently, the head of the Department of Foreign Languages with Latin and Medical Terminology, Associate Professor Olena Bieliaieva took part in the scientific and practical online seminar "Giftedness: methods of diagnosis and ways of development", which was held under the patronage of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.
During the seminar, numerous issues related to a wide range of aspects related to the phenomenon of giftedness were discussed, such as: modern trends in the identification and diagnosis of gifted individuals, the possibilities of ICT in the diagnosis and monitoring of the development of gifted youth, practical aspects of support and development of gifted students for the purpose of disclosure of their intellectual and creative potential and self-realization.
The new knowledge acquired during the scientific and practical seminar will be implemented in the educational practice of the Department of Foreign Languages with Latin and Medical Terminology, and will also become another brick in the implementation of a student-centered approach and support of a favorable moral and psychological climate when working with students.