Робота над вдосконаленням освітньо-наукового процесу є динамічним процесом, що потребує злагодженої роботи та творчого підходу адміністративних підрозділів, викладачів та здобувачів освіти.
11 квітня 2024 року відбулося розширене засідання проєктних, авторських груп із розроблення і впровадження освітньо-наукових програм підготовки докторів філософії та груп забезпечення освітнього процесу. До роботи долучилися гаранти освітньо-професійних програм університету, начальник навчального відділу, директор бібліотеки, фахівець навчально-методичного відділу із забезпечення якості вищої освіти, здобувачі ступеня доктора філософії та випускники освітньо-наукових програм
Предметом обговорення на засіданні стало оновлення освітньо-наукових програм за спеціальностями: 222 – Медицина, 221 – Стоматологія, 228 – Педіатрія, 229 – Громадське здоров’я, 091 – Біологія та біохімія. Проєктна група на чолі з гарантом ОНП за спеціальністю 222 – Медицина Ігорем Кайдашевим презентувала загалу проєкт відповідної освітньо-наукової програми. Проєкт програми підготовлений із врахуванням чинного законодавства, досвіду гарантів ОНП та ОПП, рекомендацій членів груп забезпечення освітнього процесу, він передбачає включення до навчальних планів нових освітніх компонент та модулів. За ініціативи співробітників кафедри психіатрії, наркології та медичної психології однією з цих компонент є дисципліна, предметом якої стане посттравматичний стресовий розлад.
Наступне засідання буде присвячене обговоренню змістового наповнення та навчально-методичного забезпечення викладання освітніх компонент за оновленими програмами.
Презентовані зміни до ОНП викликали жваву дискусію здобувачів та викладачів у ході засідання, тому просимо усіх долучитися до обговорення через електронні форми, що розміщені за посиланнями:
Improving the educational and scientific process in dynamics: details here
The activity on improving the educational and scientific process is a dynamic process that requires coordinated work and creativity of administrative units, faculty staff and students.
On April 11, 2024, an enlarged meeting of project and authoring groups for the development and implementation of educational and scientific programs for the preparation of Doctors of Philosophy and groups to support the educational process was held. The guarantors of the university's educational and professional programs, the head of the educational department, the director of the library, a specialist of the educational and methodological department for quality assurance of higher education, PhD students and graduates of educational and scientific programs joined the work.
The subject of discussion at the meeting was the update of educational and scientific programs in the following specialties: 222 - Medicine, 221 - Dentistry, 228 - Pediatrics, 229 - Public Health, 091 - Biology and Biochemistry. The project group headed by the guarantor of the ESP in the specialty 222 - Medicine Igor Kaidashev presented the draft of the relevant educational and scientific program to the public. The draft program was prepared taking into account the current legislation, the experience of the guarantors of the ESP and the EPP, recommendations of members of the educational process support groups, and provides for the inclusion of new educational components and modules in the curriculum. At the initiative of the Department of Psychiatry, Narcology and Medical Psychology, one of these components is a discipline that will focus on post-traumatic stress disorder.
The next meeting will be devoted to discussing the content and teaching and methodological support for teaching educational components of the updated programs.
The presented changes to the EPP provoked a lively discussion among students and faculty members during the meeting, so we ask everyone to join the discussion through the electronic forms available at the following links: