Вдосконалення інформаційно-цифрової компетентності науково-педагогічних працівників у ПДМУ / Improving the information and digital competence of academic staff at PSMU

24 квітня 2024
192

Активне й ефективне використання інформаційних технологій та інноваційних методів навчання є обов’язковими умовами для сучасного освітнього процесу. З огляду на це, науково-педагогічні працівники університету постійно підвищують свій рівень професійних компетентностей, які забезпечують особистісний розвиток та якість навчання здобувачів вищої освіти.

На базі університету 22 квітня 2024 року навчально-методичним відділом забезпечення якості освіти спільно з кафедрою фізики поновлено курси підвищення кваліфікації, які охоплюють чотири модулі навчальної програми «Інформаційні технології у навчанні». 

Програма має такі результати навчання науково-педагогічних працівників: створення навчально-методичних матеріалів на онлайн-сервісах; використання інтерактивних навчальних матеріалів; підвищення рівня методичної підготовки щодо застосування цифрових технологій в освітньому процесі. Кожен модуль курсів передбачає самостійну роботу й виконання тестових завдань. Це дозволяє учасникам краще розуміти та засвоювати теоретичні принципи, опановувати й розвивати практичні навички з використання новітніх інформаційних технологій в освітньому процесі.

По завершенню курсів підвищення кваліфікації, науково-педагогічні працівники, які успішно виконають завдання отримають відповідні свідоцтва, шо підтверджуватимуть їх високий рівень володіння інформаційно-цифровими компетентностями та відкриють нові можливості для вдосконалення професійної діяльності.

Improving the information and digital competence of academic staff at PSMU

Active and effective use of information technologies and innovative teaching methods are prerequisites for the modern educational process. With this in mind, the university's academic staff is constantly improving their level of professional competencies that ensure the personal development and quality of education of higher education students.

On April 22, 2024, the Educational and Methodological Department of Education Quality Assurance together with the Department of Physics resumed advanced training courses covering four modules of the Information Technologies in Education program.

The program has the following learning outcomes for academic staff: creation of teaching and learning materials on online services; use of interactive teaching materials; and improvement of methodological training in the use of digital technologies in the educational process. Each course module involves independent work and test tasks. This allows the participants to better understand and master theoretical principles, master and develop practical skills in using the latest information technologies in the educational process.

Upon completion of the advanced training courses, academic staff who successfully complete the tasks will receive appropriate certificates confirming their high level of information and digital competencies and opening up new opportunities for improving their professional activities.