Освітньо-наукові програми підготовки докторів філософії Полтавського державного медичного університету окрім широкого циклу професійної та практичної підготовки забезпечують у молодих вчених і соціальні навички, вміння спілкуватися з колегами, студентами, пацієнтами та їх родичами, медичним персоналом, тощо. На оволодіння такими знаннями та навичками спрямовано низку освітніх компонентів, серед яких – «Педагогіка та психологія вищої освіти та психологія спілкування» та «Основи профілактики і терапії гострого та хронічного стресу на ментальне здоров’я». Ефективному засвоєнню навчального матеріалу програм сприяють інтерактивні методи навчання, залучення студентів до самостійної дослідницької діяльності, практикоорієнтованість змісту навчання. Так, для майбутніх докторів філософії університету організовано бінарну лекцію «Саногенне спілкування в педагогічній та медичній практиці». Своїми теоретичними поглядами та практичними напрацюваннями поділились к. мед. н., доцент ЗВО кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Полтавського державного медичного університету Володимир Борисенко і асистент кафедри кризової психології Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, інструктор ЗСУ з першої психологічної допомоги та відновлення Артем Чернов.
Учасники активно долучилися до обговорення винесених на розгляд питань психогігієни праці в педагогічному і медичному середовищі, можливостей розкриття творчого професійного потенціалу та оптимізації психоемоційного стану через призму саногенного мислення.
Дякуємо лекторам за цікавий захід, влучні поради, стимул до роздумів і напрацювання власного досвіду!
Engaging educational components as a stimulus for reflection and gaining personal experience: details ahead
The educational and scientific programs for PhD students at Poltava State Medical University not only provide comprehensive professional and practical training but also cultivate social skills. These programs focus on developing the ability to communicate effectively with colleagues, students, patients and their families, as well as medical personnel. To achieve these competencies, a range of educational components has been introduced, including "Pedagogy and Psychology of Higher Education and Communication Psychology" and "Basics of Prevention and Therapy of Acute and Chronic Stress on Mental Health."
Interactive teaching methods, encouraging students' independent research activities, and practice-oriented learning content significantly enhance the material's effectiveness. For example, a binary lecture titled "Sanogenic Communication in Pedagogical and Medical Practice" was organized for future PhDs. The session featured theoretical insights and practical experiences shared by Dr. Volodymyr Borysenko, Associate Professor of the Department of Psychiatry, Narcology and Medical Psychology at PSMU, and Artem Chernov, an Assistant Professor at the Department of Crisis Psychology at Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, as well as a Ukrainian Armed Forces instructor in psychological first aid and recovery.
Participants actively engaged in discussing topics such as psychohygiene in educational and medical environments, unlocking creative professional potential, and optimizing psycho-emotional states through the lens of sanogenic thinking.
We extend our gratitude to the lecturers for an inspiring event, insightful advice, and a powerful stimulus for reflection and the development of personal experience!