Серед пріоритетів освітньої місії кафедри українознавства та гуманітарної підготовки ПДМУ, яку очолює кандидатка філологічних наук, доцентка Тетяна Лещенко, – продуктивне забезпечення навчальною літературою здобувачів освіти магістерського й бакалаврського рівнів за спеціальностями 221 Стоматологія, 222 Медицина, 223 Медсестринство, 225 Медична психологія, 226 Фармація, промислова фармація, 227 Терапія та реабілітація, 228 Педіатрія. Вивчаючи на кафедрі предмет «Українська мова за професійним спрямуванням», майбутні українські лікарі та працівники галузі охорони здоров’я мають широкі можливості засвоювати знання, удосконалювати практичні навички володіння мовою своєї майбутньої професії як необхідним компонентом професійної компетентності. Кафедра повністю забезпечує освітній процес власними навчально-методичними посібниками, де втілено продуктивні дидактичні методики.
До прикладу, в посібнику: Лещенко Т.О. Українська мова за професійним спрямуванням: навчальний посібник / Лещенко Т.О., Шарбенко Т.В., Юфименко В.Г.– Вид. 2-ге, переробл. і доповн. – Львів: видавництво «Магнолія 2006», 2024. – 366 с. – представлено теоретичний матеріал і профілізовані індивідуальні завдання з основ офіційно-ділового й наукового стилів у мові медицини; висвітлено складні випадки вживання й перекладу професійної лексики, правописний, морфологічний і стилістичний аспекти, особливості культури мови медика. Зміст посібника адаптований до потреб вищої медичної школи і практичної медицини. Тестові й текстові індивідуальні профілізовані завдання для поточного контролю підлягали багаторічному апробуванню на практичних заняттях і зарекомендували себе як продуктивний інструментарій для адекватного оцінювання рівня знань студентів, опанування практичних навичок користування професійною медичною лексикою, формування мовно-фахових компетенцій.
Продуктивно й охоче студенти здобувають відповідні компетентності за допомогою кафедрального наочно-навчального посібника "Атлас культури мови медика" (Тетяна Лещенко, Марина Жовнір, Вікторія Юфименко. Львів, Магнолія, 2021).У книзі використано новітню освітню технологію едьютейменту, широкі екстралінгвістичні й дидактичні можливості мультимодального тексту, адаптовані до сприйняття сучасної молоді й покликані креативно транслювати необхідну навчальну інформацію, сприяючи її зручному, швидкому і глибокому засвоєнню, зокрема залучаючи емоційну сферу особистості.
Високий рівень навчального процесу забезпечено і тим, що здобувачі освіти мають можливість опрацьовувати літературу в традиційному паперовому вигляді та в електронному форматі, користуючись репозитарієм ПДМУ.
Прес-служба Полтавського державного медичного університету
To the Day of the Ukrainian Language. Educational priorities
Among the educational mission priorities of the Department of Ukrainian Studies and Humanities of Poltava State Medical University, headed by Associate Professor Tetiana Leshchenko, PhD in Philological Sciences, is the effective provision of educational materials for students of master’s and bachelor’s levels majoring in 221 Dentistry, 222 Medicine, 223 Nursing, 225 Medical Psychology, 226 Pharmacy and Industrial Pharmacy, 227 Therapy and Rehabilitation, 228 Pediatrics.
While studying the course “Ukrainian Language for Professional Purposes” at the department, future Ukrainian doctors and healthcare professionals have broad opportunities to acquire knowledge and improve their practical language skills, mastering the professional language as an essential component of their professional competence. The department fully supports the educational process with its own teaching and methodological materials that implement effective didactic approaches.
For example, the textbook Leshchenko T.O. Ukrainian Language for Professional Purposes: Textbook / Leshchenko T.O., Sharbenko T.V., Yufymenko V.H. – 2nd ed., revised and supplemented. – Lviv: Magnolia 2006, 2024. – 366 p. presents theoretical material and specialized individual tasks on the fundamentals of official-business and scientific styles in medical language; it addresses complex cases of usage and translation of professional vocabulary, as well as spelling, morphological, and stylistic aspects, and features of the linguistic culture of medical professionals. The content of the manual is adapted to the needs of higher medical education and practical medicine. The test-based and text-based individual specialized tasks for ongoing assessment have undergone many years of testing in practical classes and have proven to be effective tools for the adequate evaluation of students’ knowledge, the development of practical skills in using professional medical terminology, and the formation of language and professional competences.
Students enthusiastically and effectively acquire these competences using the department’s visual teaching manual “Atlas of the Medical Professional’s Language Culture” (Tetiana Leshchenko, Maryna Zhovnir, Viktoriia Yufymenko. Lviv: Magnolia, 2021). The book employs modern edutainment educational technology, as well as the broad extralinguistic and didactic potential of multimodal texts, adapted to the perception of modern youth and designed to creatively deliver necessary educational information, promoting its convenient, rapid, and deep assimilation, including through the engagement of the learner’s emotional sphere.
A high level of the educational process is further ensured by the opportunity for students to access literature both in traditional printed form and in electronic format through the PSMU repository.
Конкурс на заміщення вакантних посад педагогічних та науково-педагогічних працівників (від 22 жовтня 2025 року)