1 листопада 2024 року у м. Києві на базі Освіторії в рамках активності Україно-Швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» відбулася презентація посібника з сімейної медицини для викладачів, а також обговорення підходів до викладання і формування курикули задля розвитку сімейної медицини.
З вітальним словом до учасників зібрання звернувся начальник Управління медичних кадрів, освіти і науки МОЗ України Сергій Убогов.
Подія мала на меті сприяти обміну досвідом і підходами, які підсилюють розвиток викладання сімейної медицини, а також обговорення новітніх підходів до викладання курсу «Загальна практика – сімейна медицина» для здобувачів освіти за освітньо-професійною програмою 222 «Медицина». У ньому містяться навчально-методичні матеріали курсу «Загальна практика – сімейна медицина», який був розроблений робочою групою авторів, серед яких практикуючі лікарі загальної практики- сімейної медицини, практикуючі лікарі, представники студентства і лікарі-інтерни. В посібнику висвітлені компетентності, які будуть опановуватись під час навчання на курсі, навчальні цілі, тематичний план, включені навчальні матеріали кожного заняття, включно з описами практичних завдань, навчальних кейсів, симуляційних сценаріїв, тестових завдань, й іншого. Матеріали розроблені в тандемі практикуючих лікарів і медичних освітян, відповідають потребам спеціальності й наведені в форматі, зручному для викладання. Також в посібнику пропонуються рекомендації щодо того, як використовувати ті чи інші формати, як проводити чекін, мозковий штурм чи працювати з кейсами. По завершенні заходу відбулась панельна дискусія «Як збільшити інтерес студентів до сімейної медицини?».
Проректор з науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти, гарант ОПП «Медицина», професор Ігор Скрипник та завідувач кафедри пропедевтики внутрішньої медицини, професор Юрій Казаков взяли участь у презентації навчального посібника та обговоренні питань щодо оптимізації викладання курсу, дорожньої карти його впровадження у закладах вищої освіти та дієвих шляхів підвищення інтересу здобувачів вищої освіти до сімейної медицини.
Presentation of the Textbook “General Practice – Family Medicine”: Overview and Significance for Educators
On November 1, 2024, at the Osvitoria center in Kyiv, a presentation of a family medicine textbook for educators took place as part of the Ukraine-Switzerland project “Medical Education Development.” This event included discussions on teaching approaches and curriculum development to advance family medicine.
Serhi Ubogov, Head of the Department of Medical Personnel, Education and Science at the Ministry of Health of Ukraine, addressed the participants with an opening speech.
The event aimed to foster an exchange of experiences and methodologies that strengthen family medicine education, as well as to discuss innovative approaches to teaching the course “General Practice – Family Medicine” for students enrolled in the 222 “Medicine” educational-professional program. The textbook includes educational materials for the “General Practice – Family Medicine” course, developed by a working group comprising practicing family physicians, educators, student representatives, and medical residents. It outlines the competencies to be acquired during the course, along with learning objectives, a thematic schedule, and instructional content for each session, including practical tasks, case studies, simulation scenarios, test questions, and more. Developed collaboratively by practicing doctors and medical educators, the materials meet the needs of the specialty and are formatted for ease of teaching. Additionally, the textbook offers guidance on using various formats, conducting check-ins, brainstorming sessions, and working with case studies.
The event concluded with a panel discussion “How to Increase Student Interest in Family Medicine?”
Professor Ihor Skrypnyk, Vice-Rector for Academic Affairs and Postgraduate Education and the guarantor of the "Medicine" educational-professional program, along with Professor Yurii Kazakov, Head of the Department of Propedeutics of Internal Medicine, participated in the textbook presentation. They also engaged in discussions on optimizing course delivery, creating a roadmap for its implementation in higher education institutions, and exploring effective ways to boost student interest in family medicine.