3 грудня у світі відзначають Міжнародний день людей з інвалідністю — дату, покликану привернути увагу до прав, можливостей та рівного доступу для всіх членів суспільства. У цей день здобувачі освіти Полтавського державного медичного університету долучилися до ініціативи, спрямованої на розвиток безбар’єрності в освітньому середовищі.
Студенти 4 курсу медичного факультету № 1, групи 8, спільно з викладачем кафедри нервових хвороб Катериною Гринь, гарантом ОПП «Фізична терапія та ерготерапія» Валерієм Жамардієм, в.о. завідувача кафедри фізичної та реабілітаційної медицини Миколою Рябушком, проректором з науково-педагогічної та виховної роботи Валерієм Похильком та практичним психологом Тетяною Климач пройшли спеціально промаркованим маршрутом, яким щодня користуються люди з інвалідністю та особливими потребами на території ПДМУ.
Метою заходу стало привернення уваги до важливості доступності будівель та просторів університету; формування у майбутніх лікарів розуміння специфічних потреб людей із порушеннями рухової активності, зору чи інших функцій; оцінка наявних бар’єрів та можливостей їх подолання; розвиток емпатії та практичних навичок взаємодії з пацієнтами з інвалідністю.
Під час проходження маршруту студенти проаналізували:
- доступність входів до навчальних корпусів;
- наявність пандусів та їх відповідність нормам;
- зручність переміщення між поверхами;
- інформаційну доступність навігаційних вказівників;
- можливі ризики для осіб, які пересуваються з допоміжними засобами.
Захід вкотре підтвердив, що безбар’єрність — це не лише вимога часу, а й невід’ємна складова якісної медичної освіти, адже майбутні лікарі повинні розуміти реальні виклики, з якими щодня стикаються їхні пацієнти.
Полтавський державний медичний університет і надалі працює над створенням безпечного, інклюзивного та доступного середовища для кожного здобувача освіти. Подібні заходи дозволяють системно оцінювати потреби людей з інвалідністю та постійно вдосконалювати університетський простір.
Прес-служба Полтавського державного медичного університету
PSMU Explores Accessibility of Routes for People with Disabilities
December 3 is celebrated worldwide as International Day of Persons with Disabilities, a date aimed at raising awareness about rights, opportunities, and equal access for all members of society. On this day, students of Poltava State Medical University joined an initiative focused on promoting accessibility within the educational environment.
Fourth-year students of Medical Faculty No. 1, group 8, together with Associate Professor Kateryna Hryn, the Department of Nervous Diseases; Valerii Zhamardii, program coordinator of Physical Therapy and Occupational Therapy; Mykola Riabushko, Acting Head of the Department of Physical and Rehabilitation Medicine; Valerii Pokhylko, Vice-Rector for Academic Affairs and Extracurricular Activities and Tetiana Klymach, practical psychologist, followed a specially marked route used daily by people with disabilities and special needs on the PSMU campus.
The purpose of the activity was to draw attention to the importance of accessible university buildings and spaces; to help future doctors understand the specific needs of people with mobility, vision, or other functional impairments; to assess existing barriers and opportunities to overcome them; and to develop empathy and practical skills in interacting with patients with disabilities.
During the route, students analyzed:
Accessibility of entrances to educational buildings;
Availability and compliance of ramps with standards;
Convenience of moving between floors;
Informational accessibility of navigation signs;
Potential risks for individuals using assistive devices.
The event once again confirmed that accessibility is not only a contemporary requirement but also an integral part of quality medical education, as future doctors need to understand the real challenges their patients face daily.
Poltava State Medical University continues to work on creating a safe, inclusive, and accessible environment for every student. Activities like this allow for a systematic assessment of the needs of people with disabilities and continuous improvement of the university’s spaces.