Участь науковиці ПДМУ в онлайн зустрічі спілчан Європейської Фундації Університетів "EUF session on Ukrainian Higher Education"

17 листопада 2023
217

16 листопада доцентка кафедри іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Юлія Лисанець взяла участь в онлайн засіданні EUF, присвяченому актуальним проблемам та перспективам розвитку вищої освіти в Україні. 

Зустріч відвідали представники університетів Бельгії, Іспанії, Італії, Латвії, Люксембургу, Нідерландів, Німеччини, Португалії, Франції та інших європейських країн. Під час онлайн засідання доповідачі з українських ЗВО, які є учасниками Європейської Фундації Університетів, окреслили основні проблеми та виклики вищої освіти в Україні в умовах сьогодення.

Було обговорено пріоритетні напрямки співпраці з міжнародними партнерами в проєктах Erasmus+ та Capacity Building, а також інші можливості підтримки українських ЗВО та подальшої інтеграції вищої освіти України в європейський академічний простір.

"EUF Session on Ukrainian Higher Education": PSMU researcher in the Online Event for European University Foundation Members

On November 16, Associate Professor Yuliia Lysanets, Department of Foreign Languages with Latin Language and Medical Terminology, joined the online session organized by EUF, dedicated to the current issues and prospects of higher education development in Ukraine.

Representatives from universities in Belgium, Spain, Italy, Latvia, Luxembourg, the Netherlands, Germany, Portugal, France and other European countries attended the meeting. During the online session, speakers from Ukrainian higher education institutions, who are members of the European University Foundation, outlined the current main problems and challenges of higher education in Ukraine.

Priority directions for collaboration with international partners in Erasmus+ and Capacity Building projects were discussed, along with other opportunities for supporting Ukrainian higher education institutions and further integrating Ukraine's higher education into the European academic space.