Гарант освітньої програми

Гарант освітньо-професійної програми Біологія за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 091 Біологія галузі знань 09 Біологія:

Ваценко Анжела Володимирівна – доцент закладу вищої освіти кафедри біології Полтавського державного медичного університету, кандидат біологічних наук, доцент.
Закінчила природничий факультет Полтавського державного педагогічного інституту ім. В. Г. Короленка за спеціальністю біологія (диплом ЛЗ № 002129 від 30 червня 1994 року).

З 1994 року асистент кафедри медичної біології, паразитології та генетики Української медичної стоматологічної академії.

У 1998 році захистила кандидатську дисертацію в Київському університеті ім. Т.Г. Шевченка на тему «Морфологічні особливості легеневої зв’язки собаки»  14.03.09 - гістологія, цитологія, ембріологія (ДК № 000571 від 21 травня 1998 року)

З 2000 року призначена завучем кафедри медичної біології, паразитології та генетики Української медичної стоматологічної академії. В 2003 році отримала вчене звання доцента (Атестат доцента ДЦ № 008495 від 23 жовтня 2003 року).

З 2003 року – секретар Центральної методичної комісії.

За вагомий особистий внесок у підготовці висококваліфікованих медичних кадрів, у розвиток національної освіти, за високий професіоналізм, успішну діяльність у системі охорони здоров’я, активну громадянську позицію нагороджувалась почесними грамотами: Міністерства охорони здоров’я України (2009), Полтавської обласної ради (2008), Полтавської міської ради (2011).

За результатами науково-дослідницької, навчально-методичної та лікувальної роботи  опубліковані 272 наукові праці, з них 1 підручник, 25 навчальних посібників, 4 практикуми, 2 робочі зошити, 10 авторських свідоцтв на твір.

Найбільш вагомі публікації за останні роки:

•    Статті у виданнях Scopus, Web of  Scienсe:

1. Use of dental indicators in biology / Зайцев А.В., Передерій Н.О., Ваценко А.В., Улановська-Циба Н.А., Дубінін С.І., Пілюгін В.О., Сілкова О.В., Рябушко О.Б., Овчаренко О.В. // Widomosci Lekarskie.  -  2018. – tom LXXI, nr 5. – C. 1099-1103
  2. Intermicrobial interactions of the oral biotope / S. Dubinin, A. Zaitsev, A. Vatsenko, N. Ulanovskaya-Tsyba, N. Perederii // Georgian Medical News. - 2020. - № 299. – Р. 131-137
  3. Структурна перебудова компонентів стінки шлунку щурів за умов впливу комплексу харчових добавок / Ячмінь А.І., Білаш В.П., Єрошенко Г.А., Білаш С.М., Шевченко К.В., Рябушко О.Б., Ваценко А.В., Солод А.В. // Світ медицини та біології. - 2021. - № 1 (75). – С. 235-238.
  4. Епігенетичні та генетичні аспекти фенотипів синдромів Прадера-Віллі та Ангельмана  /  Федонюк Л.Я., Кованова Е.М., Ремінецький Б.Я., Єрошенко Г.А., Ваценко А.В., Передерій Н.О., Улановська-Циба Н.А.   //  Світ медицини та біології. - 2021. - № 1 (75). – С.237-242
  5. Тhe features of the normal ultrastructure of the rat duodenum and under the combined effect of the food additives complex / G.A. Yeroshenko, A.S. Grygorenko, K.V. Shevchenko, O.D. Lysachenko, N.T. Maksymenko, А.V. Vatsenko, О.V. Klepets // Wiadomości Lekarskie. -  2022. – V.  LXXV, ISSUE 6. -  Р. 1466-1470
  6. Morphometric characteristics of the rat small bronchi in consumption of the complex of food additives / G.А. Yeroshenko, І.М. Donets, К.V. Shevchenko, О.D. Lysachenko, А.V. Solod, A.V. Vatsenko, N.A. Ulanovska-Tsyba // Світ медицини та біології. - 2022. - № 3 (81). – С.207-214.
  7. Ступінь участі рівня циркулюючих імунних комплексів і еритроцитів у патогенезі позалікарняної пневмонії / В.І.Березняков, А.Н.Корж, С.Б.Павлов, Г.А.Єрошенко, К.В.Шевченко, А.В.Ваценко, Н.А.Уланoвська-Циба // Світ Медицини та Біології. – 2022. - №1(79). – С.21-24
  8. Вплив консервантів та азобарвників на органи шлунково-кишкового тракту / Ячмінь А.І., Єрошенко Г.А. Білаш С.М., Шевченко К.В., Лисаченко О.Д., Ваценко А.В., Передерій Н.О. // Вісник проблем біології і медицини. – 2022. – Вип. 1 (163). – С. 75-80
  9. Ультраструктурна характеристика фундального відділу стінки шлунку щурів після дії комплексу харчових добавок / А.І. Ячмінь, Г.А. Єрошенко, К.В. Шевченко, C.В. Гапон, А.В. Ваценко, Н.А. Улановська-Циба, В.М. Соколенко //  Світ Медицини та Біології. – 2022. - №2 (80). – С. 252-255
  10. Метричні показники стінки сліпої кишки у ділянках локалізації асоційованої з кишечником лімфоїдної тканини за впливу комплексу харчових добавок / Кінаш О.В., Єрошенко Г.А., Шевченко К.В., Сліпченко Л.Б., Ваценко А.В., Рябушко О.Б., Марченко С.П. // Світ медицини та біології. -  2023. - № 1 (83). - С.203-208
  • Статті у фахових виданнях України:
  1. Навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу при викладанні медичної біології  /  Дубінін С.І., Пілюгін В.О., Ваценко А.В., Улановська-Циба Н.А., Передерій Н.О., Рябушко О.Б.  //  Вісник проблем біології і медицини. - 2018. – Вип.3 (145). - С.220-223
  2. Оптимізація навчальної діяльності та забезпечення освітнього процесу при викладанні медичної біології  /  Дубінін С.І.,   Пілюгін В.О.,  Ваценко А.В.,  Улановська-Циба Н.А.,  Передерій Н.О.,  Рябушко О.Б.,   Овчаренко О.В.,   Клепець О.В.  //  Morphologia. – 2019. – Т.13, № 4. – С.55-60
  3. Антигельмінтні властивості лікарських рослин / С.І. Дубінін, О.В. Клепець, О.Б. Рябушко, А.В. Ваценко, Н.А. Улановська-Циба, Н.О. Передерій // Клінічна та експериментальна патологія. - 2020. - Т.19, №3 (73). – С. 177-184
  4. Результати анкетування студентів щодо особливостей реалізації дистанційного навчання / Рябушко О. Б., Єрошенко Г.А., Климач Т. М., Ваценко А. В., Улановська-Циба Н. А., Шевченко К. В. // Вісник проблем біології і медицини.  – 2021. – Вип. 2 (160). – С. 165-169.
  5. Вплив глутамату натрію на органи травної системи  /  Григоренко А.С., Єрошенко Г.А., Шевченко К.В., Данець І.М., Ваценко А.В., Улановська-Циба Н.А.   // Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип.1 (159). – С.254-257
  6. Епоніми у медичній біології  / Рябушко О. Б., Єрошенко Г. А., Клепець О. В., Ваценко А. В., Улановська-Циба Н. А., Передерій Н. О.  //  Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип. 2 (160). – С.161-165
  7. Аналіз дистанційної форми навчання іноземних студентів під час карантину  /  Єрошенко Г.А., Клепець О.В., Передерій Н.О., Улановська-Циба Н.А., Ваценко А.В.  //  Український журнал медицини, біології та спорту. – 2021. – Том 6, № 4 (32). – С.158-165
  8. Походження і дидактичне значення деяких епонімічних термінів в курсі медичної біології  /  Єрошенко Г. А., Клепець О.В., Рябушко О.Б., Ваценко А.В., Улановська-Циба Н.А., Передерій Н.О., Шевченко К.В.  // Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип. 4 (162). - С. 218-222
  9. Походження і використання у навчальному процесі деяких епонімів медичної біології / Єрошенко Г.А., Клепець О.В., Рябушко О.Б., Ваценко А.В., Улановська-Циба Н. А., Кінаш О.В., Шевченко К.В. // Вісник проблем біології і медицини. – 2022. - Випуск 2 Том 1 (164). – С. 326-335
  10. Origin and use in the educational process of some eponyms of medical biology / Yeroshenko H.A., Klepets O.V., Riabushko O.B., Vatsenko A.V., Ulanovska-Tsyba N. A., Kinash O.V., Shevchenko K.V. // Вісник проблем біології і медицини. – 2022. – Вип. 2, том 1 (164). – C. 326–335.

Підручники, посібники:

1. Сучасні проблеми молекулярної біології : підручник для студентів ВНМЗ України ІІІ-IV рівнів акредитації / С.І.Дубінін, В.О.Пілюгін, А.В.Ваценко, Н.А.Улановська-Циба , Н.О. Передерій. – Полтава : ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2016. – 395 с.
  2. Організмовий рівень організації життя. Основи генетики людини : навчальний посібник з медичної біології для студентів ВНМЗ України ІІІ-ІV рівнів акредитації / Дубінін С.І., Ваценко А.В., Пілюгін В.О., Улановська-Циба Н.А., Передерій Н.О., Рябушко О.Б., Овчаренко О.В. – Полтава : ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2019. – 264 с.
  3. Біологічні особливості життєдіяльності людини : навчальний посібник з медичної біології для студентів ВНМЗ України ІІІ-ІV рівнів акредитації / Дубінін С.І., Ваценко А.В., Пілюгін В.О., Улановська-Циба Н.А., Передерій Н.О., Рябушко О.Б., Овчаренко О.В. – Полтава : ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2020. – 272 p.
  4. Biological features of the human vital activity. Traning book for students of Hight medical universites. / G.A.Yeroshenko, O.V.Klepets, N.O.Perederii, A.V.Vatsenko, N.A.Ulanovska-Tsyba, O.B.Riabushko, K.V.Shevchenko.– Poltava : ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2021. – 272 p.
  5. Organismic level of life organisation. Bases of human genetics. Traning book for students of Hight medical universites. / Yeroshenko G.A., Klepets O.V., Kinash O.V., Perederii N.O., Vatsenko A.V., Ulanovska-Tsyba N.A., Riabushko O.B., Shevchenko K.V. – Poltava: ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2021. - 264 p.
  6. Population-species, biogeocenotic and biosphere levels of life organization. Traning book for students of Hight medical universites. / Yeroshenko G.A., Klepets O.V., Kinash O.V., Perederii N.O., Vatsenko A.V., Ulanovska-Tsyba N.A., Riabushko O.B., Shevchenko K.V.– Poltava: ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2022. – 266 p.